Slimette - Blog

Szybko, prosto, dietetycznie – nasze pomysły na obiad.

Przepisy dobieraliśmy tak, aby każdy znalazł coś odpowiedniego dla siebie. Jest łosoś, jest makaron i kurczak. A przede wszystkim: dużo warzyw! Każdy z przepisów możecie doprawiać swoimi ulubionymi przyprawami, my szczególnie polecamy Wam pieprz/paprykę Cayenne, ponieważ podkręci Wasz metabolizm:)

Tagliatelle z łososiem

Czego potrzebujemy:
– makron pełnoziarnisty (najlepiej tagliatelle)
– łosoś świeży
– brokuły
– suszone pomidory
– przyprawy, np.: bazylia, oregano, pieprz Cayenne
– sól, pieprz.

makaron-z-lososiem-i-suszonymi-pomi

Przygotowanie:
1. Łososia krótko smażymy na rozgrzanej oliwie z oliwek jednocześnie go rozdrabniając.
2. Dodajemy suszone pomidory pokrojone w paski oraz wcześniej ugotowane brokuły al dente.
3. Przyprawiamy solą, pieprzem, oregano i bazylią. Dodajemy ugotowany makaron i mieszamy.

Frittata

Czego potrzebujemy:
– 6 dużych jajek
– 2 pomidory
– garść szpinaku typu baby
– 2-3 plasterki sera żółtego
– 2-3 plasterki szynki, szczypiorek
– świeże zioła, np. bazylia, tymianek
– papryka chili/Cayenne do smaku
– sól i pieprz.

frittata

Przygotowanie:
1. Listki szpinaku dokładnie myjemy i parzymy wrzątkiem. Na średnim ogniu rozgrzewamy patelnię z oliwą. Podsmażamy cebulkę dymkę, a następnie dodajemy liście szpinaku. Całość smażymy ok. 2 minuty. Odstawiamy z ognia.
2. W dużej misce ubijamy jajka z szczyptą soli i pieprzu. Dorzucamy wszystkie zioła, na które mamy ochotę oraz smażony szpinak z cebulką dymką. Mieszamy.
3. Ponownie rozgrzewamy patelnię z oliwą, dodajemy kawałki pomidorów, szynki, sera, a na końcu wlewamy naszą całą masę jajeczną. Wygładzamy powierzchnię, od czasu do czasu potrząsając patelnią. Smażymy na małym ogniu ok. 6-8 minut, aż masa będzie ścięta. Po 5 min. możemy przykryć patelnię pokrywką.

Sałatka z kurczakiem

Czego potrzebujemy:
– filet z kurczaka
– sałata lodowa
– cebula czerwona
– ogórek świeży
– papryka czerwona
– pomidory
– jogurt grecki/naturalny
– czosnek
– ulubione przyprawy, np.: oregano, tymianek, rozmaryn, bazylia, papryka słodką, pieprz Cayenne.

salatka-z-kurczakiem-i-slodkim-jogu

Przygotowanie:
1. Warzywa kroimy i układamy warstwowo na talerzu: sałata, cebula, ogórek, papryka i pomidor.
2. Smażymy wcześniej przyprawiony filet na patelni grillowej (lub zwykłej) i kroimy w paski.
3. Jogurt grecki/naturalny mieszamy z wyciśniętym czosnkiem. Polewamy warzywa sosem i układamy kurczaka.

Warzywne leczo

Czego potrzebujemy:
– 2 papryki żółte
– 2 papryki czerwone
– 6 pieczarek
– 2 marchewki
– 2 cebule
– 2 puszki pomidorów krojonych
– odrobina ketchupu do smaku
– przyprawy, np.: curry, papryka słodka/Cayenne, zioła prowansalskie
– sól, pieprz.

leczo-warzywne

Przygotowanie :
1. Rozgrzać mocno patelnię, można dodać odrobinę oliwy. Pokroić drobno cebulę i podsmażyć do miękkości . Pieczarki i marchew umyć, pokroić i dodać do cebuli. Smażymy ok. 7 minut co chwilę mieszając .
2. W czasie kiedy cebula i pozostałe składniki się smażą , kroimy papryki i wrzucamy do osobnego garnka. Następnie dodajemy usmażoną już cebulę pieczarki i marchewkę , następnie wszystko razem mieszamy .
3. Dodajemy dwie puszki pomidorów i mieszamy wszystkie nasze składniki. Na koniec przyprawiamy , dodajemy dosłownie odrobinkę ketchupu do smaku i dusimy pod przykryciem aż wszystkie warzywa będą miękkie.
Jak zauważyliście wszystkie dania przygotowuje się w 3 prostych krokach :)
Nasze propozycje przygotujecie szybko i co najważniejsze – nie przybędzie Wam centymetrów w biodrach:)

Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge