Slimette - Blog

SPOSÓB NA DODATKOWE KILOGRAMY

Nie możecie dojść do siebie po świętach? Macie wrażenie, że potrawy rozpływające się w ustach poszły w biodra, a nawet utknęły w przewodzie pokarmowym i oblepiają go? I do tego to fatalne samopoczucie połączone z wyrzutami sumienia. Wiele osób decyduje się wtedy na zastosowanie diety oczyszczającej.

6.01

OCZYŚĆ SIĘ
Dieta oczyszczająca, ale z czego? Odpowiedzi jest tyle, ile diet. Jedne oczyszczają z toksyn, drugie odkwaszają, a trzecie mają na celu jedynie zgubienie kilogramów, nic więcej. Jednak tzw. detoks warto od czasu do czasu stosować. W naszym organizmie gromadzi się wiele toksyn i szkodliwych substancji. Ich źródeł jest wiele: wysoko przetworzona i niezdrowa żywność, zanieczyszczona woda, powietrze i gleba. Skutki znamy chyba wszyscy: złe samopoczucie i osłabienie odporności.
Przed wyborem odpowiedniej diety musimy wziąć pod uwagę kilka czynników, np. nasz wiek. Diety oczyszczającej nie powinny stosować dzieci, kobiety w ciąży ani osoby w podeszłym wieku. Kolejny czynnik to nasz stan zdrowia. Najrozsądniej i najbezpieczniej będzie jeśli przed rozpoczęciem diety skonsultujemy się z lekarzem i wykonamy podstawowe badania. Ostatnim z ważniejszych czynników jest wybór odpowiedniej pory roku, ponieważ np. długotrwała dieta oczyszczająca w zimie może doprowadzić do większego osłabienia organizmu, a co za tym idzie choroby. Dlatego detoksowi najlepiej poddać się w weekend albo podczas urlopu, czyli wtedy, kiedy nie musimy być aktywni.

6.01 b

PRZYGOTUJ SIĘ
Do diety trzeba się też odpowiednio wcześnie j przygotować. Tydzień przed jej rozpoczęciem warto wyeliminować wysoko przetworzoną żywność, która jest pełna cukru i tłuszczu (m. In.: alkohol, papierosy, kofeina, cukier, biała mąka, mleko, jajka, czerwone mięso). Natomiast podczas całej kuracji nie można zapominać o odpowiednim nawodnieniu organizmu.

LŻEJSZY DUCH I CIAŁO
Korzyści stosowania tego typu diet jest wiele. Oprócz oczyszczenia organizmu z toksyn, przyśpieszenie przemiany materii oraz ogólna poprawa stanu zdrowia i naszego samopoczucia. Istnieje też alternatywa dla długotrwałego oczyszczania organizmu, tzw. „szybki detoks”, czyli stosowanie raz na jakiś czas, np. raz w tygodniu albo raz na dwa tygodnie – dnia oczyszczającego. Ale to już temat na osobny wpis.
A Wy, jakie znacie diety oczyszczające? Podzielcie się Waszymi doświadczeniami w komentarzach.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge