Slimette - Blog

4 najlepsze składniki spalające tkankę tłuszczową. Zrób sobie sałatkę!

Jakich składników nie może zabraknąć, gdy przygotowujemy sałatkę? Okazuje się, że w lodówce powinny się znajdować co najmniej cztery. Każdy z nich ma bowiem konkretny wpływ w procesie utraty wagi. Jak umiejętnie połączyć wszystkie, uzyskują smaczny posiłek?

Chili

Chili to dobrze poznany sprzymierzeniec odchudzania. Papryka zawiera bowiem alkaloid-kapsaicynę, która jest odpowiedzialna za wyraźny pikantny smak oraz uczucie ciepła na języku. Składnik ten odpowiada za wytworzenie energii cieplnej w całym organizmie, co ma ścisłe przełożenie na przyspieszenie przemiany materii. W procesie produkcji ciepła wykorzystuje się wiele kalorii, a to z kolei skutkuje poprawą wyglądu sylwetki. Co ciekawe po spożyciu chili przyspieszenie metabolizmu utrzymuje się nawet przez 30 minut.
Jednak chili ze względu na swój ostry smak nie powinna być spożywana w zbyt dużych ilościach. Może ona bowiem podrażniać błonę śluzową żołądka. Ponadto ostrożnie powinni wprowadzać ten składnik do diety osoby skłonne do uczuleń. Trzeba sprawdzić, czy organizm akceptuje przyprawę w małych ilościach i dopiero z czasem zwiększyć wykorzystywaną ilość.

Czarna fasola

Systematyczne jedzenie czarnej fasoli pozwala zmniejszyć wagę oraz schudnąć w talii, czyli w kluczowym obszarze, który uważamy za najważniejszy w procesie odbioru sylwetki. Tak dobre działanie czarnej fasoli dla osób odchudzających zawdzięczane jest wysokiej zawartości błonnika (rozpuszczalnego i nierozpuszczalnego) oraz białka – docenianego jako składnik odchudzający między innymi w ciągle popularnej diecie proteinowej. Połowa szklanki fasoli zapewnia aż 8 gram białka i 7 gram błonnika.
Ponadto czarna fasola jest bogata w przeciwutleniacze, ma niską zawartość kalorii. Może bez trudu być stosowana w wielu posiłkach, zwłaszcza jako zamiennik mięsa. Dodatkowo czarna fasola jest wolna od nasyconych tłuszczy, które mają negatywny wpływ na zdrowie.

Łosoś

Łosoś to doskonałe źródło białka. Mimo że jest rybą tłustą, jest polecany do stosowania podczas diety. Przede wszystkim za sprawą wysokiej zawartości dobrych kwasów tłuszczowych omega-3, które mają dobry wpływ na mózg i naczynia krwionośne oraz zapobiegają odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Dodatkowo łosoś przyspiesza spalanie tłuszczu.
Ciekawe jest jednak to, że przy niezwykle małej kaloryczności (170 kcal na 100gramów) łosoś doskonale zaspokaja głód oraz może być podawany na wiele różnych sposobów.

Awokado

Podobnie jak łosoś, awokado jest doskonałym źródłem dobrych kwasów tłuszczowych: jednonasyconych i wielonasyconych. Zastosowany owoc w miejscu przykładowo ziemniaków pozwala dobrze wpłynąć na sylwetkę, samopoczucie oraz pracę serca. Ponadto ze względu na wysoką zwartość przeciwutleniaczy awokado zmniejsza poziom niekorzystnego cholesterolu. Działa też na inny sposób: dostarcza lipazy, enzymu, który wytwarzany jest przez wątrobę i jest niezbędny w procesie spalania tkanki tłuszczowej.
Oczywiście jednak jak z każdym składnikiem odchudzającym również z awokado nie należy przesadzać. Owoc powinien zajmować rozsądne miejsce w menu.

Sałatka z rukoli, łososiem i awokado

Na przygotowanie tej sałatki będziemy potrzebować 15 minut. Przygotujmy: jedno opakowanie rukoli, 6 łyżek jogurtu naturalnego, łososia wędzonego – 6 plastrów, 1 łyżkę ketchupu, sos Tabasco – 1 łyżeczkę, awokado – 1 sztuka, pół opakowania pomidorków cherry, świeżo wyciśnięty sok z połówki cytryny.

Mieszamy jogurt, ketchup, tabasco (tabasco można zamienić z drobno pokrojoną papryką chili) i sok z cytryny. Kroimy na pół dojrzałe awokado, wyciągamy pestkę i miąższ wyjmujemy, kroimy w cienkie plastry. Łososia kroimy w paski, pomidora na połówki. Wszystkie składniki łączymy ze sobą i delikatnie przekładamy do salaterki, zalewając wcześniej przygotowanym sosem. Jemy z grzanką pełnoziarnistą lub grillowaną bagietką.

Sałatka z czarną fasolą, mango, awokado i chili

Do przygotowania sałatki będziemy potrzebować jednej puszki czarnej fasoli, 150 gramów liści szpinaku, 2 awokado, 1 czerwoną cebulę, 1 mango, 4 pomidory, 1 czerwoną paprykę chili, 1 puszka kukurydzy, pęczek świeżej kolendry, sól i pieprz. Do przygotowania dressingu będziemy potrzebować jednej małej czerwonej chili, 1 ząbka czosnku, dwóch łyżek soku z limonki i 7 łyżek oliwy z oliwek.
Zaczynamy od przygotowania dressingu. Czosnek obieramy z łupiny i siekamy. Myjemy papryczkę chili, usuwamy gniazda i drobno kroimy. Wszystko mieszamy i wstawiamy do lodówki, zabierając się za przygotowanie sałatki.
Obieramy i kroimy awokado i mango. Myjemy paprykę chili, usuwamy gniazda i siekamy. Parzymy pomidory, usuwamy gniazda nasienne i kroimy w kostkę. Wrzucamy do miski fasolę, pokrojoną cebulę, paprykę, kukurydzę, pomidory, awokado, mango i kolendrę. Oprószamy solą i pieprzem. Wszystko mieszamy. Polewamy przygotowanym dressingiem i mieszamy. Podajemy z grzankami.

Jeśli nie przepadasz za ostrą papryką oraz pozostałymi składnikami, zawsze możesz zastąpić je w diecie tabletkami Slimette, które zmniejszą łaknienie oraz zwiększą Twoje szanse na uzyskanie szczupłej sylwetki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge