Slimette - Blog

Zajęcia sportowe dla zapracowanych

Czas to dzisiaj wartość deficytowa. Dlatego nic dziwnego, że wielu z nas tam, gdzie istnieje możliwość, stara się go zaoszczędzić. Z drugiej strony jest on jednak często wymówką, bo usprawiedliwiającą brak działania. Gdy już w końcu przełamiemy pierwsze lody, będzie nam łatwiej. Z czasem zauważymy, że bez sportu będziemy się gorzej czuć i będzie nam po prostu czegoś brakowało…

Więcej życiowej energii

Nie ćwiczymy, bo nie mamy czasu i siły. Tymczasem wystarczy przekonać się, ile energii daje nam systematyczny posiłek, by zorientować się, że warto. Warto pamiętać też o czym innym. Mianowicie, że przyzwyczajenie działa na naszą korzyść. Dlatego jeśli będziemy systematycznie spędzać czas na aktywności fizycznej, to najpewniej uda nam się uzyskać efekt potrzeby jej powtarzania. Zazwyczaj czas ten trwa około tygodnia-dwa. Po tym okresie najczęściej zauważa się, że aktywność fizyczna pozwala na lepsze zorganizowanie się w pracy, większą efektywność oraz lepsze samopoczucie.

Rowerek stacjonarny

Oczywiście najprostszym sposobem jest ćwiczenie w grupie, co wpływa na zwiększenie mobilizacji, jednak nie każdy z nas ma taką możliwość. W takim wypadku sprawdza się aktywność, jaką możemy wykonywać w domu. Najprostszym jest rowerek stacjonarny, na którym można jeździć, jednocześnie oglądając telewizję. Są też specjalne stojaki, które umożliwiają przymocowanie do ramy rowerku specjalnego uchwytu na książki, dzięki któremu podczas ćwiczeń możemy dodatkowo czerpać przyjemność z czytania. By nie mieć poczucia, że czas spędzany na pedałowaniu, to chwile stracone, możemy również włączyć sobie CD z materiałem do nauki języka lub posłuchać nowych słówek na odtwarzaczu MP3.

Steper lub aerobik

Niewiele miejsca nawet w małym mieszkaniu będzie zajmował steper. Jednak niektórzy nie są w stanie się zmobilizować do ćwiczeń na nim ze względu na to, że trzeba stać (a nie siedzieć jak na rowerku), co stanowi dodatkowe wyzwanie. Wśród oferty steperów są urządzenia skrętne oraz takie, na których można dowolnie kontrolować siłę nacisku.
Inną propozycją, pozwalającą na dokładne wyznaczenie czasu ćwiczeń oraz zmotywowanie się poprzez patrzenie na trening innych osób jest skorzystanie z wielu materiałów video dostępnych na wygodnych w użyciu płytach DVD. Na ćwiczenie można znaleźć chwilę po pracy lub tuż przed nią, jak również wykorzystywać każdą wolną chwilę w dni, kiedy nie trzeba iść do pracy.

Nowe nawyki

Doskonałe efekty przynosi również zmiana codziennych nawyków, która pozwala nam zauważyć, jak wygląda świat wokół nas oraz cieszyć się drobnymi zmianami. Wystarczy wysiąść dwa przystanki szybciej i się przejść, by zauważyć wiele interesujących rzeczy, które zazwyczaj umykają naszej uwadze. Sposobem na spalenie dodatkowych kalorii będzie wybranie schodów zamiast windy. Z czasem może uda się nam przesiąść na rower…

Ćwicz w trakcie pracy

Gdy wykonujemy obowiązki służbowe przed komputerem, najczęściej nie musimy długo czekać na tego skutki. Pojawiają się ból kręgosłupa, karku, a nawet zmiany zwyrodnieniowe. By im zapobiec, nie potrzeba wiele, zwłaszcza jeśli pracujemy w domu. Podczas wykonywania niektórych czynności (np. rozmów konferencyjnych, czy odsłuchiwania wiadomości) albo po prostu w przerwach, możemy wykonywać kilka czynności, prostych ćwiczeń.

Siedząc na krześle, możemy unosić ciężar ciała na wyprostowanych ramionach. Stojąc przy krześle, możemy również wykonywać przysiady. Inne proste ćwiczenia, relaksujące napięte mięśnie to kręcenie szyją oraz barkami. Można również siedząc na krześle, podnosić raz jedną, raz drugą nogę.  Nogami można w pozycji siedzącej kręcić kółka lub pod biurkiem wyprostowywać i zginać stopy.

W przerwie

Masz godzinną przerwę. Zanim dotrzesz do klubu fitness, przebierzesz się, umyjesz, z godziny pozostanie Ci 20 minut? Zatem warto wykorzystać dany czas w miejscu, w którym jesteś. Możesz zmienić buty i wyjść na spacer, choćby naokoło biura. Niezależnie od warunków atmosferycznych, dostosowując swoją odzież do panującej pogody. Innym sposobem jest wybór jako miejsca ćwiczeń schodów w pracy.

Po 30 minutach spaceru wykonaj ćwiczenia w miejscu, na podstawowe partie ciała. Najodpowiedniejsze będą skłony, przysiady, obroty tułowia, wymachy nogami. Jeśli warunki nam na to pozwalają, dobrze jest wykonać klasyczne pompki.

Joga dla zapracowanych

Dzisiaj nie ma już wątpliwości, że stres to cichy zabójca. Odpowiedzialny za powstawanie 95% chorób i dolegliwości. Dlatego dla osób wyjątkowo zapracowanych i zestresowanych polecana jest joga, która pozwala uzyskać harmonię oraz wewnętrzną równowagę. Joga poza pozytywnym wpływem na samopoczucie pozwala również poprawić aktywność fizyczną. W trakcie zajęć wykonuje się ćwiczenia relaksujące oraz oddechowe, które pozwalają się wyciszyć po długim dniu oraz znaleźć energię do dalszych działań. Może poradzić sobie również z innymi problemami: bólem pleców, karku, bezsennością, przemęczeniem oraz apatią i brakiem chęci do działania.

Gdy brakuje sił…

Najtrudniejszy jest pierwszy krok. Dlatego jeśli mimo dużej motywacji, nie jesteśmy w stanie rozpocząć treningu, warto sięgnąć po rozwiązanie, które pozwoli nam uzyskać odpowiednią energię oraz na wstępie pozwoli przyspieszyć tempo przemiany materii. Tak działają właśnie tabletki Slimette, które polecamy dla osób chcących zadbać o własną kondycję oraz szczupłą sylwetkę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge