Slimette - Blog

Lekkie domowe wypieki

Coraz częściej wracamy do tego, co swojskie, przygotowywane w domu, z dbałością o metody przyrządzania oraz dobór składników. Podobnie zwracamy uwagę na to, by słodycze oraz wszelkie wypieki były pozbawione niezdrowych dodatków oraz wątpliwej jakości dodatki. Poniżej zebraliśmy dla Was sprawdzone przepisy na lekkie przysmaki o mniejszej zawartości kalorycznej.

Dietetyczne ciasteczka czekoladowe

Do wykonania ciasteczek czekoladowych będziemy potrzebować 25 dkg gorzkiej czekolady, 11 dkg masła, 2/3 szklanki cukru, 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego, 3 jajka, pół łyżeczki proszku do pieczenia, szczypta soli, 1,5 szklanki mąki, cukier puder. Sposób przyrządzenia jest bardzo prosty, a smaczny deser przygotujemy w około 30 minut: czekoladę i masło rozpuszczamy, dodajemy ekstrakt waniliowy. Następnie ubijamy z solą na sztywno białka, dodajemy stopniowo cukier i żółtka. Kolejny punkt to dodanie masy czekoladowej i dokładne wymieszanie całości. Po przesianiu mąki z proszkiem do pieczenia dodajemy je do całej masy. Ciasto odstawiamy na kilka godzin do lodówki, po wyjęciu formujemy kuleczki i obtaczamy w cukrze pudrze. Pieczemy w temperaturze 170 stopni przez około 10 minut.

Ciasteczka marchewkowe

Ciasto marchewkowe, wbrew pozorom, dalekie jest w smaku od znanego warzywa. Jego wykonanie jest przy tym dziecinnie proste. Potrzebne składniki to: 80 dkg mąki pszennej, 4 marchewki, dwie kostki margaryny, pięć łyżek cukru pudru, trzy łyżeczki proszku do pieczenia.

Zaczynamy od ścierania marchewki na grubej tarce. Następnie z pozostałych składników zagniatamy ciasto i dodajemy marchewkę. Wałkujemy ciasto o grubości jak na pierogi. Wycinamy kwadraciki lub kółka. Na każdy kawałek wykładamy niewielką ilość powideł śliwkowych lub jagodowych. Następnie łączymy brzegi ciasta oraz wykładamy na blachę i pieczemy w temperaturze 200 stopni przez około kwadrans. Gdy ciasteczka ostudzą się, posypujemy je cukrem pudrem.

Sernik na zimno

Dietetyczny sernik nie musi się być gorszy od klasycznego. Może być równie smaczny i podawany w różnej formie. Doskonale smakuje z ulubionymi owocami: sezonowymi i konfiturami.
Do przygotowania sernika będziemy potrzebować 500 gramów serka homogenizowanego (o 3% zawartości tłuszczu) albo zmielonego chudego twarogu, 400 ml jogurtu naturalnego light bez cukru, 3-5 łyżeczek żelatyny, 50 ml gorącej wody, dietetycznych herbatników oraz ulubionych owoców: np. malin lub wiśni.
Przygotowywanie sernika rozpoczynamy od rozpuszczenia żelatyny w gorącej wodzie. Następnie mieszamy dokładnie serek i jogurt, tworząc tym sposobem gładką masę.  W trakcie mieszania masy stopniowo dodajemy żelatynę. Na samym końcu dodajemy maliny oraz dokładnie mieszamy całość. Masę wylewamy na wyłożoną foremkę herbatnikami i odstawiamy do lodówki. Podajemy z owocami, musem owocowym.

Dietetyczna drożdżówka

Ciasto drożdżowe to najmniej kaloryczna propozycja ze wszystkich dostępnych. Pozwala zaspokoić potrzebę zjedzenia czegoś słodkiego, a przy tym jest lekkostrawna oraz dietetyczna. Najbardziej złudne są dodatki: zwłaszcza lukier. Tymczasem ciasto drożdżowe bez lukru to około 100 kcal. Ponadto drożdżówka dostarcza nam witamin B, magnezu, sodu, potasu, wapnia, cynku i żelaza.
Przygotowanie drożdżówki jest również bardzo proste. Będziemy potrzebować 250 g mąki, 3 żółtek, 20 g drożdży, ¾ szklanki chudego mleka, 50 g masła, 7 łyżek cukru, szczypty soli.
Przygotowywanie ciasta rozpoczynamy od podgrzania mleka. Następnie dodajemy drożdże oraz łyżeczkę cukru i szczyptę soli. Do miski wsypujemy mąkę, żółtka, cukier i rozpuszczone masło. Gdy zaczyn urośnie, wlewamy je do miski i wyrabiamy. Na ten etap poświęćmy kilka minut, by uzyskać ciasto puszystej konsystencji.
Następnie pozostawiamy do wyrośnięcia w ciepłym miejscu przez około 2 godziny. Kolejno ciasto wkładamy do foremki wyłożonej papierem do wypieków. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około pół godziny.

Dietetyczne i szybkie ciasto z owocami

Do przygotowania tego smacznego ciasta będziemy potrzebować 1,5 szklanki mąki pełnoziarnistej, 1 łyżki zarodków pszennych, 2 łyżek otrąb, 2 jajek, 1 łyżki masła, 10-15 tabletek słodziku, 1 łyżeczki sody, 1 łyżeczki proszku do pieczenia oraz wybranych, ulubionych owoców.
Przygotowywanie ciasta rozpoczynamy od rozpuszczenia masła, następnie wbijamy jajka, dodajemy mąkę, otręby, sodę, proszek i zarodki. Wszystko miksujemy na gładko. Jeśli ciasto okaże się zbyt gęste, dodajemy trochę mleka i miksujemy wszystko aż do uzyskania gładkiej konsystencji. Uzyskane ciasto wlewamy do formy i  układamy wybrane owoce. Pieczemy 20-30 minut. Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 180 stopni.

Ciasto bez tłuszczu

Wiele osób jedząc ciasto, obawia się tłuszczu. To przepis, który pozwoli nam przyrządzić smaczny deser bez masła ani margaryny. Potrzebne nam będą: cztery duże jajka, jedna szklanka cukru, jedna szklanka mąki pszennej, jedna szklanka otrębów (np. żytnie), jedna czubata łyżeczka proszku do pieczenia, 500 dag wybranych owoców.
Zanim przystąpimy do pieczenia, zadbajmy o to, by wszystkie składniki były w temperaturze pokojowej. Białka ubijamy na sztywną pianę i następnie dodajemy pomału, stopniowo cukier, by wszystko zmiksować. Na końcu dodajemy żółtka i starannie miksujemy. Przesiewamy mąkę oraz proszek i łączymy razem z otrębami, dodajemy do pozostałych składników i ostrożnie mieszamy. Na blachę o wymiarach 23×34 cm wykładamy papier do pieczenia oraz surowe ciasto. Układamy owoce i pieczemy przez 40 min w temperaturze 170C.

Wszystkie powyższe domowe wypieki są przepyszne. Łatwo się w nich zatracić. Dlatego pamiętajcie o Slimette, które pohamują Wasz apetyt. Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge