Slimette - Blog

Chcesz ćwiczyć? Nie patrz na swój wiek

Ruch to zdrowie. To twierdzenie powtarzane wręcz do znudzenia. Dodać jeszcze wypada „niezależnie od wieku”. No tak – ktoś powie – ale przecież w wieku 40 lat nie można robić tego samego co 20 lat wcześniej. To już jednak „nie te lata”. Owszem, to prawda, dlatego trzeba podejść do aktywności fizycznej z głową.

 

Tak – wiele zależy od wieku. Ustalmy, że jednak organizm zmienia się w czasie naszego życia. Starzejemy się, niektóre układy ulegają pewnego rodzaju degradacji. Przykładem mogą być kości. Im jesteśmy starsi, tym są one słabsze. Stąd też na innego rodzaju aktywność trzeba będzie położyć nacisk. Odrębną kwestię stanowi też to, co chcemy przez takie ćwiczenia uzyskać. Każdy wiek ma jednak swoje charakterystyczne potrzeby związane z aktywnością fizyczną, która ma nam zapewnić zdrowie. Do dwudziestego roku życia tak naprawdę taki konkretny dobór jest trochę mniej istotny, bo jednak ruszamy się sami, a w szkołach mamy w-f. Abstrahując od tego, czy faktycznie na nim ćwiczymy.

Ruch dla dwudziestolatków

Przede wszystkim powinno być go jak najwięcej. To z jeden strony wiek, kiedy nasz organizm ma ogromne możliwości, ale i czas kiedy szczególnie po studiach przestajemy trochę o siebie dbać. Aby rozpocząć ćwiczenia, tak naprawdę potrzebujemy jedynie zapału. W tym wieku jesteśmy bardziej wytrzymali, a więc teoretycznie możemy ćwiczyć więcej i dłużej. To z kolei przekłada się na lepsze efekty. Przykładowo, 3-4 razy w tygodniu po 40 minut. Taki zestaw zapewni nam szczupłą sylwetkę, bo to główny cel, który przyświeca 20 letniemu organizmowi. Ustalmy, że w większości przypadków te ćwiczenie będą miały właśnie taki, a nie zdrowotny charakter. Jeśli chodzi o konkretną aktywność, to ogranicza nas w zasadzie tylko nasza wyobraźnia. Duży nacisk można położyć na ćwiczenia siłowe, tak aby rzeźbić sylwetkę.

Aktywność dla trzydziestolatków

To czas, kiedy możemy zauważyć pewne negatywne zmiany w naszym organizmie, szczególnie, jeśli wcześniej niespecjalnie przykładaliśmy się do aktywności fizycznej. Nieco inaczej też powinniśmy podejść do samego wyboru aktywności. Jeśli do tego mamy na sumieniu jakieś nałogi, to jeszcze bardziej istotny staje się dobór ćwiczeń, czy bardziej ogólnie: sportu. Przykładowo: ktoś kto pali nie powinien od razu porywać się na maraton. W wieku trzydziestu lat najlepszy jest trening obwodowy i interwałowy, czyli aktywujący wszystkie mięśnie i o zmiennej intensywności. Dobrze jest przed rozpoczęciem ćwiczeń skonsultować z trenerem fitness, który pomoże nam dobrać aktywność odpowiednią dla naszego ogólnego stanu zdrowia.

40 lat – najwyższy czas na ruch

To wiek, w którym następuje często swoistego rodzaju przesilenie jeśli o negatywne zmiany w organizmie. W przypadku kobiet jest to okres przedmenopauzalny i dzięki aktywności łatwiej się w niego „wejdzie” i łagodniej przechodzi się zmiany hormonalne. W tym wieku, większego znaczenia nabiera nasz ogólny stan zdrowia, oczywiście w kontekście wyboru aktywności fizycznej. Nie ma też co specjalnie się porywać na siłownię, bo dużo lepiej skoncentrować się na ćwiczeniach aerobowych, tak aby podkręcać metabolizm. W tym wieku duże znaczenie ma zmniejszenie wagi ciała. Trzeba zwracać większą uwagę na to, co się je

Ruch po pięćdziesiątce

Nieodzowna zdaje się być porada lekarza i dokładne badania – one powiedzą nam co możemy, a czego należy się wystrzegać. Oczywiście po pięćdziesiątce nieco mniej istotny staje się wygląd, a dużo bardziej zdrowie. To w tym kierunku powinien iść wybór aktywności fizycznej. Wbrew temu jednak, co by się mogło wydawać, niekoniecznie należy rezygnować z treningów siłowych. Przykładowo, u kobiet w tym wieku pojawiają się pierwsze oznaki osteoporozy, a tylko taki typ ćwiczeń może wzmocnić kości i zwiększyć ich gęstość. To właśnie po pięćdziesiątce najbardziej sprawdza się stwierdzenie: ruch to zdrowie.

Aktywność to jedno, ale istotne jest też dieta. Ona również powinna się kierować pewnymi zasadami zależnymi od wieku. Jeśli chcemy dbać o sylwetkę, to możemy również wspierać się suplementami diety, takimi jak preparat Slimette. W zasadzie niezależnie od wieku w jakim jesteśmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge