Slimette - Blog

Wakacyjne sposoby na odchudzanie

Wakacje w mieście mogą być udane. Także ze względu na możliwości wybierania różnych form aktywności i spalania dodatkowych kilogramów. Urlop to również dni, kiedy masz więcej czasu i możesz zwrócić większą uwagę na staranne przygotowywanie posiłków. Co warto zaplanować na ten czas?

Basen

Nie musisz narzekać, że morze jest nieosiągalne, a jezioro daleko. Pozostają również baseny z wieloma atrakcjami i gwarancją ciepłej wody. Można z nich korzystać bez obawy, że nagle zmieni się pogoda i będzie trzeba składać ręcznik i uciekać do domu. Basen to także bicze wodne, jacuzzi, cieplejsze brodziki dla dzieci, ślizgawki, itd.: wszystko to, czego nad morzem, czy nad jeziorem nie zawsze się doświadczy.
Jak wykorzystać wodę do odchudzania? Odpowiedź jest prosta: od zaraz. Pływanie bowiem niesie wiele korzyści. Podstawa to angażowanie wszystkich mięśni ciała oraz brak wielu niedogodności, z którymi musimy się liczyć ćwicząc na siłowni. Dlatego jeśli mamy wybór: basen lub siłownia zdecydowanie warto wybrać to pierwsze. I to naprawdę nie tylko dlatego, że pływanie to ciekawy sposób na spędzanie czasu latem, ale przede wszystkim dlatego, że to aktywność fizyczna doskonała dla osób w każdym wieku oraz nawet w pewnym sensie obciążonych: wysoką wagą, czy problemami z kręgosłupem albo stawami.

Oprócz klasycznego pływania, można także zapisać się na zajęcia z aqua aerobiku, które łączą zalety dwóch form aktywności: aerobiku oraz kontaktu z wodą, zwiększającej opór w trakcie wykonywania ćwiczeń oraz w naturalny sposób masującej powierzchnię skóry.

Rower

Wakacyjne odchudzanie jest możliwe także na rowerze. Ten sposób na przemieszczanie się jest w tym okresie jak najbardziej naturalny. Sezon na rower trwa bowiem od wczesnej wiosny do jesieni. Dzięki niemu można uniknąć dyskomfortu w trakcie poruszania się zatłoczoną komunikacją publiczną, pozwala także uwolnić ciało i umysł z ciasnych samochodów oraz zapomnieć o stresującym staniu w korkach.

Rower daje także doskonałe warunki do spalania dodatkowych kalorii. Podczas jazdy na rowerze najbardziej muszą pracować nogi i to na całym odcinku: zaczynając od stóp, a kończyć na udach. Naukowcy udowodnili, że jazda na rowerze to jedna z najzdrowszych aktywności fizycznych, pozwalająca wysmuklić całe ciało, poprawić wygląd skóry, pozytywnie wpłynąć na krążenie oraz dotlenić komórki. Okazuje się, że rowerzyści dwa razy rzadziej chorują na serce oraz znacznie zmniejsza się u nich ryzyko wystąpienia nadciśnienia, astmy, żylaków, a nawet problemów ze stawami. Trening na rowerze dodaje też siły oraz ogólnie poprawia sprawność fizyczną.

Jogging

Jogging, czy inaczej bieganie na odchudzanie to chyba najbardziej intuicyjna forma gubienia nadmiaru kalorii. Niestety okazuje się, że nie taka prosta, jak może się wydawać. By mogła przynieść oczekiwane efekty, należy zwrócić uwagę na kilka zasad, które pozwolą biegać w odpowiedni sposób, dobrym tempem, po najlepszym podłożu oraz dobrze do tego będąc przygotowanym (najważniejsze to wybór butów: na nich nie ma co oszczędzać, bo dzięki nim można uniknąć bolesnych kontuzji, na przykład kolana).

Jak zacząć jogging? Na pewno warto napisać sobie plan i prowadzić dziennik biegania. Czas treningu należy systematycznie wydłużać. Nawet jeśli na początek mielibyśmy zacząć od pół godziny, to warto w ten sposób przygotować organizm.

Ile można zgubić kalorii, biegając? Ta aktywność fizyczna daje doskonale perspektywy: w ciągu godziny można spalić nawet 600 kcal. Tygodniowo w ten sposób pozbędziemy się około 4200 kcal. By jeszcze bardziej zintensyfikować organizm do ćwiczeń oraz zmobilizować go do pobierania energii z tłuszczu, a nie z bieżąco dostarczanych węglowodanów, dobrze na godzinę przed treningiem oraz dwie godziny po nim nie spożywać węglowodanów. Zasady tej należy trzymać się, jeśli nie biegamy wyczynowo. Sportowcy powinny posilić się zarówno przed treningiem, jak i po nim, jedząc posiłek dostarczający także węglowodanów.

A jaka pora jest najlepsza na bieganie? Poranek. Jednak jeśli mielibyśmy możliwość biegać tylko wieczorem, warto również podjąć się takiego zobowiązania. Pozytywny wpływ na odchudzanie oraz zdrowie, w tym, samopoczucie murowane.

Tenis

W erze doskonałych wyników Agnieszki Radwańskiej tenis staje się coraz popularniejszy. Nie brak osiedli, na których dobrze dostępne są korty tenisowe, na których mogą trenować dorośli, a nawet dzieci i całe rodziny. Taka forma odpoczynku niesie wiele korzyści i przez osoby, które spróbowały, uważana jest za ciekawy sposób na spędzenie czasu.

Po pierwsze można aktywnie odpoczywać na świeżym powietrzu. Sporą zaletą dla wielu jest opcja treningu w piękną pogodę, z możliwością opalenia się, co w ruchu daje dużo lepsze efekty. Żeby pograć w tenisa, nie trzeba nawet mieć własnej rakiety, wystarczy wypożyczyć niezbędny sprzęt na miejscu. Niezbędny jest tylko lekki, przewiewny strój oraz wygodne buty.

Ile kalorii spalimy w ten sposób? Oczywiście wiele zależy od stylu gry, jednak szacuje się, że około 420 kcal/h.

Wakacyjna lekka dieta pełna słońca

Wakacje to również czas, podczas którego można w szczególny sposób zwrócić uwagę na swoje codzienne menu. Likwidując z jadłospisu fast foody, słodycze oraz żywność wysoko przetworzoną. Jest to możliwe nie tylko ze względu na bardzo dobry dostęp do wielu świeżych owoców i warzyw, ale również ze względu na sprzyjające kulinarnym atrakcjom warunki. Przy odrobinie chęci możemy testować swoje umiejętności przygotowywania posiłków lub też sprawdzać jadłospis w kilku restauracjach, czy poprzez korzystanie ze specjalnych diet dostarczanych do domu.

Wakacje także sprzyjają wypróbowaniu suplementów diety, dzięki którym odchudzanie jest szybsze i prostsze, na przykład Slimette, na którą producent daje 90-dniową gwarancję zwrotu pieniędzy. Jeśli produkt nie spełni oczekiwań, można go oddać i uzyskać zwrot poniesionych kosztów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge