Slimette - Blog

Odchudzanie z herbatą

Herbata to nie tylko smaczny napój, którego tradycja picia obiegła cały świat. To również ciekawy skład, który ma bardzo konkretny wpływ na nasze zdrowie i codzienne samopoczucie. Tym bardziej, że wśród dostępnych propozycji jest tak wielki wybór: gatunkowy oraz uwzględniający sposób zaparzania i markę.

Czerwona herbata kilka słów o historii…

Przez Chińczyków zwana smoczą herbatą, kiedyś w Polsce pita w dużych ilościach i bardzo popularna. Także w czasach PRL-u, kiedy znana była pod nazwą „ulung”. Mało kto wtedy zdawał sobie sprawę z doskonałych właściwości czerwonej herbaty. Była po prostu najtańsza i ogólnodostępna.

Czerwona herbata to przede wszystkim pu erh czy oolong, uważane za bardzo cenne oręże w walce ze zbędnymi kilogramami.

Czym się różni czerwona herbata od czarnej herbaty?

Herbata czerwona to odmiana, w której procesy fermentacyjne zachodzą krócej niż w odmianie czarnej. Ma również zdecydowanie lepszy, bo bogatszy skład, ale o nim poniżej. Herbata czerwona to także często wyrób ekskluzywny. Najdroższe propozycje mogą nawet leżakować 50 lat do momentu aż dojrzeją. Z kolei czarna herbata jest gatunkiem najczęściej wybieranym i stosunkowo najtańszym.

Czerwona herbata na odchudzanie

Czerwona herbata swoją skuteczność opiera przede wszystkim na wysokiej zawartości enzymów oraz garbników, czyli polifenoli, które za sprawą długotrwałej fermentacji pozwalają wyregulować pracę żołądka oraz poprawić wydzielanie żółci przez trzustkę: dzięki czemu proces utraty zbędnych kilogramów przebiega sprawniej, bo wchłaniane tłuszcze mają prostszą budowę, a wraz z pokarmem można dostarczyć zdecydowanie więcej cennych substancji pokarmowych, niż w sytuacji, gdyby nie korzystało się z dobroczynnych właściwości czerwonej herbaty.

Za pośrednictwem czerwonej herbaty zmienia się forma spożywanych składników. Tłuszcze są łatwiejsze w trawieniu, a uwalnianie z nich energii jest prostsze, co sprzyja bieżącemu wykorzystywaniu tłuszczy zamiast ich magazynowaniu i zwiększaniu masy ciała.

Po wypiciu filiżanki czerwonej herbaty można również cieszyć się lepszym samopoczuciem, dzięki dostarczeniu wraz z nią dawki energii. Jest to możliwe za sprawą teiny, czyli herbacianej kofeiny, która przyspiesza metabolizm tłuszczów, sprawiając, że są one zmieniane w energię. Efekt ten intensyfikuje połączenie teiny z poliflenolami, dzięki czemu może on zostać rozciągnięty w czasie oraz być subtelniejszy. W ten sposób po ustaniu pobudzającego działania, organizm nie musi walczyć z natychmiastowym odczuciem znużenia. Jest wręcz przeciwnie mobilizuje, by sięgnąć po kolejne, głębsze zapasy tłuszczu, pozwalając na wyprodukowanie kolejnej porcji niezbędnej energii.

Czerwona herbata zmniejsza również wydzielanie złego cholesterolu. Ma właściwości moczopędne, poprawia pamięć oraz pozytywnie wpływa na ciśnienie krwi. Ostatnie badania sugerują nawet, że zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwory.

Jak odchudzać się z czerwoną herbatą?

By móc osiągnąć jakiekolwiek efekty odchudzające podczas stosowania czerwonej herbaty, konieczne jest picie od trzech do sześciu filiżanek naparu dziennie. Po orzeźwiającą moc należy sięgać po każdym posiłku. Zaleca się picie herbaty także po zjedzeniu przekąsek. Jednak nie na pusty żołądek, co wielokrotnie powtarzane mogłoby doprowadzić do znaczących strat magnezu wraz z konsekwencjami: rozdrażnieniem, zmęczeniem i drżeniem powiek.

Ważny jest również sposób podawania herbaty. Pije się ją niesłodzoną, może być ewentualnie aromatyzowana. Dodatkowo warto spożywanie czerwonej herbaty połączyć się z pełnowartościowymi posiłkami, bez dodatku cukru. Żeby cieszyć się doskonałymi smakiem, a jednocześnie efektami kuracji odchudzającej przy udziale czerwonej herbaty, należy zwracać uwagę na systematyczne, regularne spożywanie posiłków.

Oczywiście idealnie jest, jeśli picie czerwonej herbaty można połączyć z aktywnością fizyczną, która dodatkowo zmotywuje cały organizm do spalania zgromadzonych w nich pokładów tłuszczu.

Zielona herbata

Równie wiele zalet co w czerwonej herbacie, odnaleźć można w herbacie zielonej. Jest to odmiana o długiej tradycji picia w krajach azjatyckich, coraz częściej wybierana także przez Europejczyków i w tym Polaków.

W przeciwieństwie jednak do herbaty czerwonej czy czarnej, liście herbaty zielonej nie są fermentowane, ale utleniane. Przygotowuje się je do zaparzania poprzez oddziaływanie na nie pary. Dzięki temu zielona herbata może mieć największą zawartość polifenoli, w porównaniu z innymi herbatami, które dłużej przetwarzane pozbywają się cennych substancji.

Wpływ na zdrowie i odchudzanie

Zielona herbata ma przede wszystkim dobry wpływ na zdrowie oraz wykazuje działanie wspomagające w redukcji nadmiernych kilogramów. Sekret działania tkwi w zawartości antyoksydantów, które jak wykazały liczne badania, są cenne jako substancja o działaniu leczniczym oraz profilaktycznym.

Dzięki zawartości katechin zielona herbata pozwala poprawić termogenezę i jednocześnie tempo, w jakim spala się zbędne kalorie. Efekt tych działań to szybszy metabolizm oraz lepsza kontrola utraty zbędnych kilogramów.

To nie wszystkie korzyści. Zielona herbata ze względu na wysoką zawartość polifenoli może neutralizować wolne rodniki odpowiedzialne za rozwój nowotworów. Wiele badań potwierdziło, że zielona herbata pita systematycznie, każdego dnia może uchronić przed rozwojem raka.

Zbadano także wpływ zielonej herbaty na poziom cholesterolu i udało się ustalić, że dzięki zielonemu płynowi możemy skutecznie obniżyć poziom złego cholesterolu oraz podnieść wartość dobrego cholesterolu.

Niestety pomimo tak doskonałych efektów i korzyści wynikających z picia zielonej herbaty, jest pewne „ale”. To przede wszystkim smak: uznawany za gorzki i często nieakceptowalny. Dlatego w zamian proponuje się suplementy diety zawierające w składzie zieloną herbatę, na przykład Slimette, które pozwalają korzystać ze wszystkich zalet spożywania tej substancji, a dodatkowo pozwalają dostarczyć innych ważnych składników, które podnoszą skuteczność stosowania diet odchudzających oraz wdrażania zestawów ćwiczeń.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge