Slimette - Blog

10 nawyków, które przeszkadzają w odchudzaniu

Skuteczne odchudzanie jest trudne. Gdyby było inaczej, właściwie wszystkie decyzje o zrzuceniu dodatkowych kilogramów kończyłyby się sukcesem. Niestety praktyka pokazuje co innego. Często motywacja do odchudzania przegrywa z licznymi przyzwyczajeniami. Co przeszkadza w odchudzaniu najczęściej? Przeczytajcie.

1. Przyzwyczajenie do siedzenia

Naukowcy zbadali, że winne tyciu jest przebywanie w pozycji siedzącej, do której na marginesie nasz organizm nie został dostosowany. Gdy ogląda się naszych przodków, czy nawet ludzi żyjących w naturalnych dla siebie środowiskach większość dnia spędzają oni chodząc. Siedzenie zajmuje im nieznaczny procent aktywności. Ciekawe są również inne spostrzeżenia. Według naukowców nawet osoby uważające się za aktywne nie ruszają się wystarczająco dużo. Gdy 70% osób czynnych zawodowo pracuje w pozycji siedzącej, to kilka godzin, które spędza po pracy w domu powinni przeznaczyć na chodzenie, maszerowanie, czy ostatecznie stanie. Tymczasem większość z nas pierwsze co…to siada na kanapie z wyciągniętymi do góry nogami.
Pozycja siedząca nie tylko sprzyja nadwadze, dodatkowo powoduje, że szybko odczuwamy dyskomfort ze strony dolnego odcinka kręgosłupa. Ponadto wystarczy usiąść na pięć minut w wygodnym fotelu, by mieć spore trudności ze zmobilizowaniem się do ruchu.

2. Oglądanie telewizji

Oglądanie telewizji to forma rozrywki, która nie sprzyja szczupłej sylwetce. Łatwo to udowodnić: podczas godzinnego seansu spala się jedynie 60 kcal, czyli tyle, ile ma średnie jabłko. Oglądanie telewizji rozleniwia mięśnie, które stają się słabsze i mniejsze, co niesie za sobą – spowolnienie metabolizmu i łatwiejsze tycie.

3. Jedzenie przed komputerem lub telewizją

Siedzenie przed komputerem czy telewizorem nie sprzyja spalaniu wystarczających ilości kalorii. Dodatkowo wielu z nas łączy tę aktywność z jeszcze jednym błędem: mianowicie spożywa posiłki, wpatrując się w monitor lub ekran telewizora. Robimy tak z pośpiechu, przyzwyczajenia, czy nawet potrzeby zajęcia czymś palców.

Przeprowadzono sporo badań, że w ten sposób zjadamy więcej i wybieramy mniej zdrowe składniki spożywcze. Nieskupiając się na posiłku, często po skończeniu jedzenia nie czujemy się najedzeni. Nasz mózg nie mógł się w dostateczny sposób skupić na samym fakcie jedzenia, stymulowany w inny sposób, mimo dostarczenia mu dawki kalorii, domaga się jeszcze więcej.

4. Fast food, czyli jedzenie w pośpiechu

Z podobnych powodów co jedzenie przed komputerem czy telewizorem nie sprawdza się jedzenie w pośpiechu. Nie dość, że wybieramy produkty, które szybko dają się przyrządzić, czyli najczęściej niezdrową żywność wysoko przetworzoną, to dodatkowo oszukujemy głód tylko na chwilę, szybko sięgając po kolejny posiłek. Tymczasem wystarczy wydłużyć czas przeznaczony na spożycie posiłku, by szybciej poczuć nasycenie. Wiele osób w tym celu korzysta z pomocy minutnika i skupia swoją uwagę na dokładnym przeżuwaniu każdego kęsa.

5. Niejedzenie śniadań

Jeszcze jakiś czas temu uważano, że należy jeść obfite śniadania. Dzisiaj wiemy, że to nieprawda. Jedząc sporo na śniadanie, zjemy tyle samo w ciągu dnia, jak osoby, które zjadły mniejsze śniadanie. W ten sposób skończymy dzień „na plusie”. Sposobem na szczupłą sylwetkę jest zatem spożywanie średnich śniadań maksymalnie godzinę po obudzeniu. Równie dużym błędem co niejedzenie śniadań jest ich spożywanie zbyt późne w stosunku do godziny pobudki.

6. Uboga dieta

W odchudzaniu może przeszkadzać monotematyczna dieta, uboga zwłaszcza w magnez i chrom. Te dwa składniki są bowiem bardzo ważne w procesie odchudzania. Chrom pozwala utrzymywać stały poziom glukozy, jego braki powodują ochotę na słodycze, niezdrowe przekąski. Natomiast braki magnezu, często występujące u osób zestresowanych oraz pijących spore ilości kawy, powodują obniżenie nastroju, z którym często radzą sobie poprzez sięganie po niezdrowe przekąski, w tym zwłaszcza słodycze. Dietę często warto wzbogacić w preparaty ułatwiające trawienie, dodające energii i wspomagające odchudzanie, na przykład Slimette, tabletki, które zawierają egzotyczne składniki poprawiające jakość życia i nasze samopoczucie.

7. Ograniczenie czasu snu

Żyjemy w niewyobrażalnym tempie. Ciągle coś kradnie naszą uwagę. Ledwo nadążamy w realizacji wszystkich naszych codziennych obowiązków. Nic więc dziwnego, że coś dzieje się kosztem czegoś. Niektórzy własny rozwój stawiają ponad własne przyjemności, relaks, odpoczynek, czy czas spędzony z rodziną, inne osoby chcąc pogodzić i sprostać wszystkim swoim potrzebom, ograniczają czas odpoczynku.
To daje proste przełożenie na nasz wygląd. Mniejsza ilość snu powoduje stres, napięcie oraz zaburzenia metaboliczne. Dodatkowo osoby zmęczone i niewyspane są mniej odporne na kulinarne pokusy. Jedzą więcej nie tylko dlatego, że przez dłuższy czas pozostają w gotowości i w aktywności, ale dlatego, że tego po prostu potrzebują.

8. Brak systematyczności

Niektórzy z nas potrafią przetrwać pół dnia bez jedzenia. Rano wypijają pospiesznie kawę, potem na drugie śniadanie jedzą kanapkę, by tak wytrzymać do godziny osiemnastej, a nawet później. Wieczorem wracają „głodni jak wilk” i pospiesznie jedzą, by napełnić żołądek. Tymczasem niesystematyczne jedzenie to jeden z największych błędów, który zmusza organizm do gromadzenia zapasu w postaci tłuszczyku powstającego z tego, co do naszego ciała zdecydujemy się dostarczyć. Specjaliści są zgodni: należy jeść co trzy godziny, a między posiłkami robić wszystko, by nie podjadać.

9. Za mała ilość wody

Choć rok rocznie wzrasta ilość pitej wody mineralnej, to ciągle jako naród pijemy jej za mało. Zwłaszcza w porównaniu do innych narodowości. Gra toczy się nie tylko o odpowiednie nawilżenie skóry oraz łatwiejsze trawienie – uniknięcie problemów z zaparciami, ale również o to, że odwodnienie często daje sygnały podobne do głodu. Gdy dostarczamy za mało wody, często mylnie interpretując sygnały od organizmu, sięgamy po jedzenie. To z kolei doprowadza do nadmiaru spożywanych kalorii i tycia. Warto również pamiętać, że najlepiej pić wodę małymi łyczkami, niedopuszczając do uczucia suchości w gardle, które należałoby traktować jako sygnał ostateczny płynący od organizmu.

10. Przyzwyczajenie do deserów

Wiele osób nie jest w stanie wyobrazić sobie dnia „bez czegoś słodkiego”. To niestety nie wróży dobrze, bo do słodyczy, które niosą dużą dawką cukrów prostych, często się przyzwyczajamy i uzależniamy od nich spokój każdego dnia. Nie poprzestajemy na jednej porcji, sięgamy po kolejne. Tymczasem dla naszej sylwetki lepsze byłoby zastąpienie klasycznego deseru porcją owoców. Zdrowiej, mniej kalorycznie, a równie smacznie.

Jedna myśl nt. „10 nawyków, które przeszkadzają w odchudzaniu

  • Sewoonx, 3 lipca 2012 o 19:35

    Od ilu lat można stosować Slimette ?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge